U Brodosplitu porinut obalni ophodni brod

 

U Brodograđevnoj industriji Split 3. lipnja 2017. porinuta je Novogradnja 540, prototip prvog obalnog ophodnog broda, ugovorenog za Ministarstvo obrane Republike Hrvatske.

“Porinuće prototipa ophodnog broda za nas u Ministarstvu obrane dio je procesa koji bi se opremanjem trebao privesti kraju. Očekujemo da se unutar tri mjeseca, kako je obećano, opremi brod i pripremi za ispitivanje. Očekujemo da Brodosplit sukladno iskustvu koje ima ovo brodogradilište dovrši posao kako bi MORH mogao preuzeti brod. Kada se u potpunosti dovrši prototip i izvrše testiranja, onda kreće serijska gradnja još četiri ophodna broda. Radi se o projektu vrijednom ukupno oko 400 milijuna kuna.” – rekao je Zdravko Jakop, državni tajnik Ministarstva obrane Republike Hrvatske.

Riječ je o projektu izgradnje pet brodova za potrebe Obalne straže Hrvatske ratne mornarice, koji će Obalnu stražu staviti uz bok modernijih svjetskih obalnih straža.

“Bilo je bojazni hoće li brod zadovoljiti sve tehničko taktičke zahtjeve, zbog čega smo upregnuli sve stručnjake kako bi zadovoljili te zahtjeve.

Izgradili smo brod koji je po svojim karakteristikama trenutačno najoptimalniji i najefikasniji brod u svojoj klasi na svijetu.

U četiri godine restrukturiranja u potpunosti smo izvršili sve svoje obveze. Postali smo samoodrživa tvrtka i ušli među 10 posto najuspješnijih tvrtki u Hrvatskoj po prošlogodišnjim pokazateljima.” – istaknuo je Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita.

Brod dužine 43,5 m opremljen je daljinski upravljanom oružnom stanicom s automatskim 30mm topom te dvije ručno upravljive strojnice 12,7 m i 4 ručna prijenosna protuzrakoplovna raketna sustava. Kapacitet broda je 17 ljudi uz autonomiju plovidbe od 10 dana. Brzinu od 28 čvorova osiguravaju glavni brodski motori snage 2 x 2525 kW ili 2 x 3386 konjskih snaga.

Opremljen je i krmenom rampom i diverzantskom brodicom krutog trupa za 6 članova posade s propulzijskim dizel motorom koji omogućuje brzine do 40 čvorova i autonomiju plovidbe od 60 NM.

Kao posebna odlika ističe se optimiziranost brodskih sustava gdje s jednim ukrcajem goriva može otploviti 1000 nautičkih milja. Optimizirana potrošnja goriva zbog inovativnog dizajna oblika trupa i odličnih plovidbenih svojstava omogućava vrlo efikasno korištenje čime se ostvaruju znatne uštede u usporedbi sa sličnim brodovima.

Temeljna namjena obalnih ophodnih brodova je ophodnja radi nadzora i zaštita interesa Republike hrvatske na moru, ali proširenjem plovnosti moći će sudjelovati u međunarodnim akcijama traganja i spašavanja na moru.

Porinućem prototipa broda završava se faza opremanja broda na navozu i započinje faza opremanje broda u moru, nakon čega su planirana ispitivanja broda u luci i plovidbi, koja će se provoditi pod nadzorom MORH-a i Hrvatskog registra brodova.

Nakon primopredaje broda HRM-u, slijede posebna prototipna ispitivanja, koja će se provoditi u najtežim vremenskim uvjetima na Jadranu, a u cilju ocjene izdržljivosti i optimalnosti tehničkih rješenja i svojstava prototipa.

Nakon provedenih ispitivanja, brod će službeno dobiti ime i biti predan na uporabu Hrvatskoj ratnoj mornarici.

 

Dnevnik Nove TV, 3. lipnja 2017.

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s